Правильно спланована і організована робота вихователя групи продовженого дня дає можливість гармонійно поєднати навчання, виховання та дозвілля дітей відповідно до їхніх інтересів і побажань та вікових особливостей, надавати їм кваліфіковану допомогу у виконанні завдань. Планування виховної роботи повинне ґрунтуватися на науково-правовій базі освітньої галузі яку складають: o Конституція України (28 червня 1996 р. – К.,: Преса України, 1997); o Загальна декларація прав людини. Прийнята і проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948 року. o Декларація прав дитини. Проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1959 року. o Конвенція про права дитини. Прийнята Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1989 року. o Конвенція про права дитини; o Про освіту”. Закон України від 23 березня 1996 року № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями). o "Про загальну середню освіту”. Закон України від 13 травня 1999 року № 651-ХІУ. o Державна національна програма "Освіта” (Україна ХХІ ст.); o Національна програма "Діти України”; o Указ Президента України від 24.01.2001 р. № 42/2001 "Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної програми "Діти України” на період до 2005 року. o Національна програма патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства. Постанова Кабінету міністрів України від 15.09.1999 р. № 1697. o Концепція виховання дітей і молоді в національній системі освіти. Затверджена колегією Міністерства освіти України 28.02.96 р o Проект Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності. "Педагогічна газета № 6(72) червень 2000 р. o Сім’я і родинне виховання (концепція); o Указ Президента України від 28.01.2001 р. "Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій безоглядності”. Інф. зб. Мін. осв. – 2001 р. – № 9; o Указ Президента України від 11.07.2005 р. № 1086 "Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей”. Інф. зб. Мін. осв. – 2005 р.. o Постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 року №1121 про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу. o Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 р. №423 «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності» o Лист Міністерства освіти і науки України від 02.07.07 № 1/9 – 407 «Про організацію навчально-виховного процесу в 1 класі»; o . Наказ Міністерства освіти і науки України під 20.02.02 № 128 «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»; o Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.01 № 1/9—468 «Про обсяг та характер домашніх завдань для учнів початкової школи». o Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від13.04.2011 N 329. «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» o Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 11.09.2007 р. № 1/9-532 «Вимоги щодо ведення класного журналу в 1-4 класах ЗНЗ» (домашні завдання). o Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.06.11 №_ 1/9-455 Щодо проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!»
Крім вище зазначених нормативних документів у своїй діяльності вихователь керується рішеннями Кабінету Міністрів, органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки, а також Статутом та правовими актами школи (правилами внутрішнього розпорядку, наказами та розпорядженнями директора). |